Daily Archives: December 4, 2012

Răceala şi gripa “spirituală”

Ieremia 2:31,35 ” O neam rău, de oameni, uitaţi-vă bine la Cuvântul Domnului, care zice: ” Am fost Eu o pustie pentru Israel, sau o ţară plină de întuneric beznă? Pentru ce zice atunci poporul Meu: “Suntem slobozi nu voim să ne întoarcem la Tine?”…”Iată mă voi certa cu tine, pentru că zici “N-am păcătuit!”

Societatea în care trăia Ieremia a devenit idolatră. Situaţia ei a fost cauza uitării de Dumnezeu. Dintre cele mai bizare reproşuri ale poporului au fost acelea de se simţi legat de Dumnezeu, rob (lipsit de libertate). Au observat că Dumnezeu nu pedepseşte felul de vieţuire al popoarelor care îi înconjoară, aşa că dorinţa de a fi la fel de liberi ca şi aceştia a întrecut dorinţa de a rămâne sub ascultarea de poruncile lui Dumnezeu. Într-un fel au ales să iasă de sub autoritatea lui Dumnezeu crezând că nu au nici un câştig că stau supuşi Lui. Cum s-a putut ajunge în starea aceasta. Versetul de mai sus spune clar: fiindcă nu s-au uitat bine la Cuvântul Domnului.

1. Starea de răceală spirituală

Nu de mult am vorbit cu un tânăr din universitatea Emanuel care îmi împărtăşea răceala spirituală pe care o resimţea de la o vreme încoace. Nu era vorba de răceala din jur. Era o răceală a închinării personale. Nu am ştiut să-i spun decât că ar fi bine să se expună la cât mai mult Cuvânt în această perioadă, să asculte predici şi să fie perseverent în rugăciune, indiferent de starea pe care o simte. Nu la puţin timp am simţit si eu aceeaşi răceală… Am observat că îmi lipseşte pofta după închinare, că mi-a scăzut dorinţa după rugăciune şi că instantaneu “nu-mi mai arde să citesc din Biblie”. Totuşi cel mai teribil sentiment a fost acela de nu mai auzi nimic din Biblie din partea Dommnului. Oare de ce? Acum realizez ce s-a întâmplat. În ultima vreme nu fusesem consecvent în închinare. Citisem doar ca să fii citit, mă rugasem din obicei dar nu din patos, am redus timpul de închinare şi l-am transformat într-un fel de fast-food spiritual.

… versetul acesta spune uitaţi-vă bine la Cuvântul Domnului… 

2. Tratamentul pentru răceala spirituală

Prietene s-ar putea să treci prin aceleaşi stări de răceală, să simţi că pentru tine Scriptura nu mai are nimic de comunicate, să vezi că rugăciunea îţi scurtează doar somnul sau că închinarea este o povară. Vreau să îţi spun că pentru a reface flacăra închinării va trebui ca dragostea ta pentru Dumnezeu să întreacă dragostea pentru somn, să întreacă iubirea de trup.  Cât timp am folosit Biblia doar ca să o citesc… am fost rece… cât timp am folosit Biblia ca să o pricep am fost cald…

2.1 Nu uita cine este Dumnezeul tău: Domnul zice “Am fost Eu o pustie pentru Israel sau o ţară plină de întuneric beznă?”  Păstrează zilnic în memoria ta ceea ce a făcut ASTAZI Domnul pentru tine. (ţi-a deschis ochii, ţi-a dat puterea să te ridici din pat, ai putut să mergi la lucru, ai avut bucuria de a încheia ziua fără evenimente neplăcute, etc) Adu-ţi aminte Cine îţi poartă de grijă.

2.2. Citeşte Biblia cu pasiunea de a găsi ceva în ea: pregăteşte-te să Îl întâlneşti pe Dumnezeu în ea. Fă din cititul Scripturii cel mai sacru moment al zilei. Dumnezeu vorbeşte prin Cuvânt.

2.3 Roagă-te folosind cuvinte din Scriptură: creştinul nu poate supravieţui fără relaţia sa cu Dumnezeu. Noi nu putem păstra relaţia cu Dumnezeu fără comunicarea cu El. Această comunicare se face prin rugăciune. Însă în părtăşie există relaţie deja, există dialog. Dumnezeu îmi vorbeşte din Scriptură iar eu îi răspund prin rugăciune. Rugăciunea ar trebui să conţină următoarele incrediente:

30% mulţumire + 30% adorare + 30% mijlocire + 10% cerere –

2.4 Studiază. Noi avem nevoie să ştim bine Cuvântul lui Dumnezeu. Ca să facm lucrul acesta e nevoie de studiu-memorare şi meditare asupra Cuvântului.
Vrei să nu fii rece spiritual? Aprinde flacăra din interiorul tău. Ia decizia să ai un moment sacru cu Dumnezeu, în care să poţi să activezi în Cuvânt, şi să absorbi cuvintele Domnului pentru tine… fiecare să se cerceteze…

Avertisment: Dumnezeu spune prin Ieremia: O neam rău de oameni… Noi putem ajunge la fel de rău ca poporul iudeu de atunci.

2.5 Împărtăşeşte. Părtăşia noastră ar trebui să cuprindă şi un moment de mărturisire a păcatelor. Păcatul trebuie mărturisit ca să fie iertat. Pentru a vedea unde suntem falimentari avem din nou nevoie de analiza propriilor acţiuni. Unde este Domnul din viaţa ta? Cât de mult stai strâns de El prin Cuvânt? Fii dispus să îţi vezi greşelile.

Domnul să reaprindă focul şi dorinţa după El. Mă rog ca Dumnezeu să facă minunea de a-mi creea acel timp sacru în care să pot să ascult vorbele dulci ale Duhului lui Dumnezeu, moment pe care să îmi fundamentez startul zilelor pe care mi le dă Domnul pe acest pământ. Ştiţi care e problema: mi-e ruşine de inconsecvenţa mea.

Cum ar fi să ai grijă de timpul tău de părtăşie?

O zi binecuvântată…

F.M