Dumnezeu este bunatate

Psalmul 86:5,13 “Căci Tu eşti bun, gata să ierţi, şi plin de îndurare cu toţi cei ce te cheamă.” […] “Căci mare este bunătatea Ta faţă de mine, şi Tu îmi izbăveşti sufletul din adânca locuinţă a morţilor.”

Azi am avut o oprire serioasă în meditaţia asupra Scripturii în legătură cu bunătatea. Mă învârt de peste 10 zile într-un context în care caut să rezolv câteva probleme. Ieri, psalmul 84 m-a făcut să realizez că atunci când un credincios face ceva, el caută să rezolve lucruri cu încrederea pusă în Dumnezeu. Adeseori când reuşesc într-un lucru pun “vina” pe abilităţile mele, nu pe Dumnezeul care instrumentează frumos diferitele aspecte ale vieţii mele. Când spun “instrumentează” mă gândesc la o sumedenie de versete care au legătură în principal cu unul singur “nu te teme căci Eu sunt cu tine, nu te uita cu îngrijorare căci Eu sunt Dumnezeul tău, Eu te întăresc, tot eu îţi vin în ajutor, Eu te sprijinesc cu dreapta Mea biruitoare.” Dumnezeu ne vrea binele, noi însă trebuie să avem încredere că El nu ne vrea răul. Aşa am ajuns azi să realizez cât de mare este bunătatea Sa faţă de noi.

Psalmul 86 este o rugăciune a lui David. Ce spune versetul 5 şi 13? Admit că Dumnezeu este bun, gata să ierte, plin de îndurare şi interesat să izbăvească sufletul nostru din locuinţa morţilor. Oare nu este asta o frumoasă definiţie a cuvântului bunătate?

Oridecâteori diavolul strecoară în inima noastră îndoială şi necaz, Dumnezeu ne şopteşte ” Eu sunt bun cu tine”; oridecâteori cel rău caută să ne arate păcătoşenia, Dumnezeu ne şopteşte ” Eu sunt plin de îndurare”; oridecâteori marele înşelător ne amăgeşte cu absenţa lui Dumnezeu din viaţa noastră, Dumnezeu ne vorbeşte cu dragoste spunându-ne ” sunt cu Tine oriunde ai fii, cheamă-Mă şi îţi voi răspunde.”

Există un atribut pe care nu ar trebui să îl pierdem din vedere niciodată când ni-l imaginăm pe Dumnezeu: bunătatea.

Totul capătă sens cu privire la Dumnezeu (chiar şi mânia Lui) atunci când îl vedem pe Dumnezeu mai întâi plin de bunătate. Ţi-L poţi imagina aşa zilnic? Versetul 13 ne spune fiecăruia ” Căci mare este bunătatea Ta faţă de mine”…

Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

