Căința lui Iov

Iov 42:5-6 „Urechea mea auzise vorbindu-se de Tine; dar acum ochiul meu Te-a văzut. De aceea mi-e scârbă de mine și mă pocăiesc în țărână și cenușă.”

Am ajuns azi la finalul citirii cărții Iov și m-am întrebat: De ce Domne ne-ai lăsat doar un capitol al binecuvântării  din viața lui Iov? De ce cunoaștem așa puține despre viața lui după încercarea asta mare? Eram curios să-i aud poveștile, eram curios să aud ce le spunea nepoților săi, eram curios cum s-a înțeles acum cu soția care-l blestemase, eram curios cum vorbește acum despre Tine?… și am înțeles de ce nu am acea parte a relatării!

Omul acesta a fost extraordinar. Iov trebuia să intre în istorie pentru puterea de a suferi fără a-L jigni pe Dumnezeu pentru suferința primită. Testul vieții sale a fost să fie instrumentul de laudă al lui Dumnezeu înaintea Diavolului. Puterea de a depăși orice boală și pierdere și de a rămâne integru în mijlocul suferinței este demnă de toată admirația.

Iov a primit din partea lui Dumnezeu multe binecuvântări ca urmare a stoicismului cu care a îndurat greutatea bolii, dar cred că toate i-au fost o fărîmitură în raport cu descoperirea măreției lui Dumnezeu. „ochiul meu Te-a văzut. De aceea mi-e scârbă de mine… mă pocăiesc…”

Dumnezeu i-a răspuns lui Iov cu câteva întrebări fantastice care l-au determinat pe Iov să înțeleagă micimea sa și grandoarea lui Dumnezeu:

Unde erai tu când am întemeiat pământul?
De când ești ai poruncit dimineții?
Cunoști tu legile cerului?
Ai văzut tu porțile umbrei morții? Unde este drumul care duce la locașul luminii?
Cine pregătește corbului hrana când puii lui strigă spre Dumnezeu…?
Cui sunt dator ca să-I plătesc? Totul sub cer este al Meu.

Când Iov vede realitatea cu ochii minții, când înțelege pe deplin măreția lui Dumnezeu tot ce poate să mai facă este să capituleze în pocăință și smerenie înaintea lui Dumnezeu. Să încercăm să ne păstrăm smeriți și noi să ne lăudăm cu măreția Dumnezeului nostru.

Fiți binecuvântați!

Leave a Reply

