Credincios ca în Berea

Fapte 17:11 “Iudeii aceştia aveau o inimă mai aleasă decât cei din Tesalonic. Au primit Cuvântul cu toată râvna, şi cercetau Scripturile în fiecare zi, ca să vadă dacă ce li se spunea, este aşa.”

Cercetarea Scripturii înseamnă studiu. Studiul înseamnă atenţie şi timp asupra Cuvântului. Am ajuns la concluzia că adeseori scriu schiţele predicilor pe care le audiez la casa Domnului. Obieceiul mi-este favorabil la reţinerea ideilor şi la atenţia mea asupra mesajului vestit. Totuşi în ultima perioada realizez că adeseori deşi scriu predicile pe hârtie prea rar mă întorc la mesajele acelea pentru a le studia mai mult acasă.

Credincioşii din Berea vroiau să experimenteze adevărul, să-l confrunte cu predica. Mă gândesc că şi noi ar trebui să fim dominaţi de primirea cuvântului cu toată râvna.

Mai observ ceva în versetul acesta. Credincioşii din Berea sunt observaţi de Pavel că studiau Cuvântul “în fiecare zi”. Off, cât de puţin suntem noi asemenea acestor fraţi! Perseverenţa, dragostea şi pasiunea faţă de Cuvântul Domnului era aprinsă în cei din Berea căci nu lăsau necercetat Cuvântul nicio zi.

Nu mă miră că în finalul pasajului observăm că Sila şi Timotei au rămas în Berea. Era şi normal să-ţi placă să socializezi cu oamenii de acolo pentru că erau interesaţi de Cuvânt. Aşa să ne arătăm şi noi!

Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

