Glasul Domnului

Ps 29:4 „Glasul Domnului este puternic, glasul Domnului este măreț.”
Dimineață meditam împreună cu câțiva prieteni dragi la psalmul 29… Realizăm că stăm în fața unui psalm de onorare a puterii divine… dar variantele curg…

1. Domnul binecuvintează pe poporul Său cu pace.
Știți după ce întreg psalmul „tună și fulgeră” când I se aude glasul, psalmistul spune că El binecuvintează pe poporul Lui cu pace. De ce? Cred că e vorba de acel glas protector de Dumnezeu ce mișcă lucrurile cu răsunet. Când vezi asta oamenii ar trebui să capete frică de El. Așa pot observa cine este El, ce poate El face… . În Geneza se spune că la cuvântul Lui s-au făcut toate.  Și totuși cheia versetului e mai sus …„și Domnul împărățește în veci pe scaunul Lui de domnie.”. Vreau să meditez la asta: dacă Dumnezeu e pe tron,  El e Stăpân în viața mea, deci: F. stai liniștit lucrurile sunt în grija Domnului!

2. Dumnezeu e Tatăl meu
După o serie de discuții despre „fiii lui Dumnezeu” (versetul 1) cădem de acord că această expresie ne are și pe noi cei răscumpărați în vizor. El e Tatăl meu. El e împărat peste mine dar e și Tată. Deja relația mea cu El e și mai intimă. Mai întâi îi sunt slujitor apoi fiu. Minunat! Dumnezeu îmi dă harul să fiu fiul Său.

3. Dumnezeul se face auzit
Dumnezeu are un glas puternic și măreț (v4).  Psalmistul spune că e pe apele mari, se poate auzi în cer (tunetul), în urletul cerboaicelor, în cutremur. Glasul Domnului e și glas de Tată e și glas de Rege! E frumos să privesc așa. Ne gândim apoi la amploarea fiecărui sunet dintre cele menționate… . Eu astăzi am ascultat apa râului… e glasul Domnului și acolo, e un glas minunat. E glas de susur dulce! Râul se mișca și nu pot să nu îmi amintesc de versetrul care spune că „în El avem ființa, viața și mișcarea” deci, totul se mișcă datorită Lui. Am putea spune că datorită glasului Său. Te simți cumva și tu acum în siguranță acum? … ai pacea?

Fii binecuvântat!

Leave a Reply

