De ce să citeşti Biblia?

In ultimii ani am citit Biblia după diverse ghiduri. Remarc în viaţa mea o schimbare benefică în sensul că acest obicei mi-a oferit unul dintre cele mai captivante momente ale zilei. Biblia, citită în ordine cronologică, în ordinea cărţilor ei, în orice altă ordine m-a ajutat să înţeleg că cititul Bibliei trebuie să fie o disciplină, un mod de viaţă.

Nu ştiu sigur dacă am dreptate, dar am înţeles că psalmul 119 are la bază alfabetul ebraic. Familiile evreilor îşi educau copiii prin cuvintele acestui psalm plin de expresii ce fac referire la valoarea Cuvântului lui Dumnezeu.

Ps. 119: 9 Cum îşi va ţinea tânărul curată cărarea? Îndreptându-se după Cuvântul Tău.
Ps. 119:11 Strâng Cuvântul Tău în inima mea, ca să nu păcătuiesc împotriva Ta!
Ps. 119:105 Cuvântul Tău este o candelă pentru picioarele mele, şi o lumină pe cărarea mea.
Ps. 119:165 Multă pace au ceice iubesc Legea Ta, şi nu li se întâmplă nicio nenorocire.
Ps. 119:173 Mâna Ta să-mi fie într-ajutor, căci am ales poruncile Tale.

Dacă ar fi să rezum psalmul 119 într-o expresie aceea ar putea fi “Îndrumătorul credinţei” sau “Constituţia credinciosului”. N-aş avea cum trăi credincios Domnului fără respectarea Scripturii. Expunându-mă mereu Bibliei experienţa relecturii pare o continuă aprofundare şi redescoperire a adevărurilor lui Dumnezeu. Şi când adevărul lui Dumnezeu ne stăpâneşte, ne umple atunci Cuvântul Său are ecou, are efect în viaţa noastră. Ne transformă în oamenii doriţi de El. E bizar însă citind cu credinţa că aşa s-au întâmplat lucrurile cred tot mai mult în Dumnezeu. Aş vrea ca toţi cei care citiţi aceste rânduri, să luaţi Scriptura şi să vă faceţi o ţintă din citirea ei anuală. Fie că am fost în necaz, fie bolnav, fie singur, fie neajutorat, fie descurajat, Biblia mi-a fost aproape încurajându-mă, spunându-mi ce să fac. Mie ştiu că mi-a schimbat viaţa şi am credinţa că ţi-o va schimba şi ţie şi tuturor celor care o vor considera adevărată. Crede în ea şi te va arunca în cea mai frumoasă aventură a vieţii: nemurirea.
Cuvântul citit al Bibliei are puterea să te ajute, are puterea să te facă să crezi în Isus Cristos ca Domn şi Mântuitor al tău. Mesajul Bibliei spune că Dumnezeu ne-a trimis în lume pe Fiul Său, ca să moară în locul nostru, să plătească astfel vina greşelilor noastre faţă de El. Cum pot ajunge eu salvat de frica morţii şi a sfârşitului? Crezând în acest mesaj al Bibliei: Cristos a murit pentru tine, Isus Cristos a murit în locul tău. Acest adevăr odată cunoscut te conduce la mărturisirea păcatelor, adică  toate acele nereguli din viaţa ta. Punele pe toate într-un dialog în care te adresezi Domnului Isus Cristos cerându-i iertarea pentru toate greşelile făcute. Iertarea e efectul eliberării produse ca urmare a mărturisirii reale a păcatelor. E uşurarea după boala păcatului. Toate le găseşti în Biblie…. Fă-ţi timp anul acesta să o parcurgi în întregime!

Fiţi Binecuvântaţi!

Leave a Reply

