Autocaracterizarea perfectă a Perfectului

Exod.34:5-7 Domnul S-a coborât într-un nor, a stat acolo lângă el şi a rostit Numele Domnului.
Şi Domnul a trecut pe dinaintea lui şi a strigat: „Domnul Dumnezeu este un Dumnezeu plin de îndurare şi milostiv, încet la mânie, plin de bunătate şi credincioşie,
care Îşi ţine dragostea până în mii de neamuri de oameni, iartă fărădelegea, răzvrătirea şi păcatul, dar nu socoteşte pe cel vinovat drept nevinovat, şi pedepseşte fărădelegea părinţilor în copii şi în copiii copiilor lor până la al treilea şi al patrulea neam!”

Nu ştiu atât de mulţi creştini care îşi fac din părtăşia cu Domnul un teren al imaginarului în care pot să vizualizeze ceea ce citesc… Imaginarul despre care vorbesc este practiv realitatea în care ar trebui să pătrundem când ne apropiem de Dumnezeu să vorbim cu El…
Exod 34:5 ne spune că Domnul S-a pogorât într-un nor, a stat lângă Moise, şi a rostit Numele Domnului. Imaginaţi-vă! Moise cu Domnul stând unul lângă altul ca doi prieteni. Dumnezeu către Moise: Moise dă-mi voie să mă aşez lângă tine. Pe Moise îl văd acaparat total de prezenta lui Dumnezeu acolo. Dumnezeu parcă citeşte gândul unui Moise deznădăjduit. Să ştii Moise că Eu întotdeauna voi fi…
Ştiţi ce-mi place să aud aproape zilnic: definiţia Dumnezeului meu. Oridecâteori citesc versetul 6, 7, îmi dau seama că acolo este Numele Dumnezeului meu, esenţa caracterului lui Dumnezeu.
Pe scurt…
Domnul meu se numeşte Cel plin de îndurare şi milostiv…
i se mai spune şi…
Cel încet la mânie…
….şi în acelaşi timp…
Izvorul bunătăţii şi al credincioşiei.
…. şi încă
Dumnezeul dragostei nelimitate…
este…
… Cel care iartă, iartă, iartă…
şi….
Cel care pedepseşte ca un Tată bun.
Fireşte te frapează să vezi cât ţine dragostea lui Dumnezeu, ce iartă Dumnezeu şi cât de plin de bunătate, îndurare şi credincioşie este El… Când treci prin zile în care ţi-este şubrezită credinţa vino la Exod 34:6-7 şi vezi în cine te încrezi tu.
Nu e rău să avem în minte autocaracterizarea perfectă făcută de Cel Desăvârşit.
Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

