Momentul ideal al rugăciunii

Vă spuneam că voi avea câteva meditaţii din cartea Exod. Nu ştiu cum vi se pare vouă această carte vechi-testamentală însă doresc să vă spun că pe mine mă fascinează; mă fascinează revelaţia lui Dumnezeu îndeosebi în ea şi persoana lui Moise pe care eu îl consider Omul unicat al rugăciunii.
Citeam azi din Exod 34 unde îl văd pe Moise primind instrucţiunea divină de a se pregăti să se întâlnească cu Dumnezeu. Versetul 2 spune “Fii gata disdedimineaţă”...
1. Fii gata…
Uneori mă rog la repezeală… sau mai bine zis pe nepregătite. Nu ştiu voi cum vă rugaţi însă cred că lui Dumnezeu îi plac oamenii care vin la rugăciune pregătiţi, gata! Gata să vorbească cu Dumnezeu şi gata ca Dumnezeu să le vorbească lor. Moise trebuia să aibă tablele gata. Observ că Moise a trebuit să se pregătească de seara…
2. Fii gata… disdedimineaţă…
Nu ştiu de ce Dumnezeu foloseşte acest timp (disdedimineaţă), dar folosirea acestui moment din zi atât de des în Biblie când vine vorba de întâlnirea cu Dumnezeu mă face să reflectez la faptul că timpul în care lui Dumnezeu îi face mare plăcere să vorbească inimii omului este disdemineaţă. Nu dimineaţă la 8, nu la 9 ci disdedimineaţă, adică după 4 când tindem să spunem că se face dimineaţă… Cât timp durează această perioadă… Pentru mine cronologic ar trebui să o cuprind între 4 şi 7. E un fel de a spune în prima parte a dimineţii sau dimineaţa devreme. Unii spun că de la 7-10 este dimineaţă, iar de la 10 că este zi în toată puterea cuvântului. Eu înţeleg dimineaţa ca ivirea zorilor… de aceea cel mai frumos timp de rugăciune cred că este cel în care poţi surprinde risipirea nopţii şi ivirea zorilor… Pentru mine acela este timpul disdedimineaţă… Problema mea este însă că deşi ştiu de acest moment totuşi nu l-am folosit întotdeauna aşa cum a vrut Dumnezeu! Dumnezeu să îmi ajute să mă rog disdedimineaţă!
3. …şi suie-te de dimineaţă pe muntele Sinai…
Este invitaţia să ne apropiem de Dumnezeu în acest moment al zilei. Poziţionarea noastră apoi trebuie să fie înaintea lui Dumnezeu: “să stai acolo înaintea Mea”… să fiu faţă în faţă singur cu Dumnezeu…
Mă rog Domnului ca acest verset să devină realitate în viaţa mea într-un mod consecvent…nu ocazional, nu numai la nevoie ci permanent, disdedimineaţă după disdedimineaţă…
Şi aş vrea să mai realizez ceva: ca să pot fi gata disdemineaţă, trebuie să mă pregătesc de seara… 🙂 de cele mai multe ori aici este cea mai dificilă probă pentru mine.
Unii se roagă la amiază, alţii seara, alţii cred că o fac după-amiaza, eu cred că nu e păcat să venim înaintea lui Dumnezeu oricând simţim potenţial maxim pentru aceasta… dar momentul ideal al rugăciunii cred că rămâne disdemineaţă… N-ai vrea să-L surprinzi pe Dumnezeu cum ridică zorile?
Fii binecuvântat!

Leave a Reply

