Inima de piatră

Exod. 11:10/b “… Domnul a împietrit inima lui Faraon…”

1. Fereşte-te să ai o inimă de piatră
Nu am înţeles de ce Dumnezeu a împietrit inima lui Faraon. Când aude că întâiul său născut stă să fie omorât, Faraon nu este mişcat deloc. Mă rog Domnului să mă ferească de o avea o inimă insensibilă la porunca Domnului, la vocea Duhului Sfânt, la glasul cerului. Toate predicile şi toate înfăţişările lui Moise şi Aron în faţa lui Faraon nu au avut efectul scontat. Faraon s-a încăpăţânat să n-asculte. Exodul a fost un eveniment unic. El îmi aminteşte de felul în care Dumnezeu L-a trimis pe Fiul Său să ne scoată din robia păcatului. Unii nu cred, alţii se smeresc şi acceptă chemarea la mântuire.
2. Veghează să ai inima sensibilă
Nu ştiu ce pot să învăţ de la Faraon. Ai zice că nu poţi învăţa nimic de la un om rău. Poate că Dumnezeu vrea să imi spună să nu fiu ca El. De aceea sigur o lecţie îmi oferă viaţa lui Faraon. Lecţia de a avea grijă ca inima mea să fie sensibilă la Cuvântul Domnului. Nu e tragic să asculţi zeci de predici şi totuşi să rămâi împietrit. Să îţi vorbească Dumnezeu în dese rânduri dar inima ta să rămână de piatră. Adeseori vrem ca Dumnezeu să ne vorbească deşi noi L-am neglijat iar inima noastră nu a receptat mesajul Său niciodată în totalitatea lui. Am rămas înşelându-ne singuri că inima noastră e de carne.
3. Minunea despietririi inimii
Dacă ai o inimă împietrită cu siguranţă nu eşti receptiv la mesajul Evangheliei. Urechile sunt respingătoare la auzirea Cuvântului, ochii sunt critici la vederea minunilor iar mâinile şi picioarele fac tot posibilul să nu dea ascultare poruncilor lui Dumnezeu. De fapt împotrivirea voită faţă de porunca Domnului va rezulta întotdeauna într-o inimă împietrită. EXISTĂ ÎNSĂ O MINUNE, MINUNEA DESPIETRIRII INIMII. Ezechiel 36:26 “Vă voi da o inimă nouă şi voi pune în voi un duh nou; voi scoate din trupul vostru inima de piatră şi vă voi da o inimă de carne”. Minunea de care vorbesc este Naşterea din Nou. Este schimbarea inimii de piatră cu o inimă de carne, sensibilă la vocea Cuvântului lui Dumnezeu. Este nevoie de intervenţia miraculoasă a Duhului  Sfânt care schimbă inima în contact cu Scriptura şi mesajul ei. De aceea, eu mă voi strădui să predic Evanghelia pentru ca inimile de piatră din jurul meu să poată fi străpunse de mesajul Evangheliei care le poate despietri. Noi nu vom putea schimba niciodată inima omului chiar dacă am fi chirurgi. Ea nu este doar un muşchi miocardic, ea este viaţa pusă în noi de Însuşi Dumnezeu. El poate face schimbarea prin Duhul Său. Pentru cei care au inima împietrită mă rog ca Dumnezeu să le dea o inimă de carne, căci numai aşa vor putea vedea harul mântuirii cu ochii lor. Iar pentru cei mântuiţi le spun: mulţumiţi Domnului pentru inima sensibilă pe care va dat-o Dumnezeu.
Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

