Strigă către Dumnezeu, El aude!

Prieteni scumpi pentru o scurtă vreme o să meditez la minunea scoaterii poporului din robia egipteană. Eu o echivalez cu scoaterea oamenilor din robia păcatului. Pentru că sunt cu citirea în Exod o să am câteva opriri prin acestă carte în care voi împărtăşi cu voi gândurile mele. Aşadar, prima parte a lecturii mele s-a oprit la primele 3 capitole. Am meditat la versetele de mai jos mai mult… iată ce am înţeles…

Exod 2: 23 După multă vreme, împăratul Egiptului a murit; şi copiii lui Israel gemeau încă din pricina robiei şi scoteau strigăte deznădăjduite. Strigătele acestea, pe care li le smulgea robia, s-au suit până la Dumnezeu. 24 Dumnezeu a auzit gemetele lor şi Şi-a adus aminte de legământul Său făcut cu Avraam, Isaac şi Iacov.25 Dumnezeu a privit spre copiii lui Israel şi a luat cunoştinţă de ei.

1. Geamătul suferinţei
…copiii lui Israel gemeau încă… Primul verset ne spune că împăratul Egiptului a murit. Mulţi israeliţi probabil se aşteptau ca durerile lor să fie ascultate de noul împărat ce va urca pe tron. Strigătele lor însă nu avea vreo influenţă asupra noului Faraon, după cum s-a putut vedea mai târziu. La cine îţi îndrepti azi suspinul şi geamătul tău?
Dumnezeu îşi îndreaptă ochii spre cei cu inima mâhnită şi zdrobită.
2. Strigăt deznădăduit numai către Dumnezeu
Chinul şi suferinţa pusă în rugăciuni de cerere ajunge la Dumnezeu. Dumnezeu aude. Când noi trecem prin suferinţe şi încercări putem striga către oameni însă acest exerciţiu nu ne va calma sufletul. Dumnezeu ia aminte la strigătele noastre de suferinţă. Dumnezeu a auzit gemetele lor… Creştinul e bine să ştie că înaintea oamenilor gemetele sale ar putea fi interpretate ca şi o lipsă de încredere în Dumnezeu. Sigur e benefic să ai posibilitatea să te descarci de durere înaintea unui om confident însă cel mai bine înţeleg aici că rugăciunile noastre pline de suspin şi geamăt sunt ascultate mai devreme sau mai târziu de Dumnezeu Însuşi. Nu disperăm ci nădăjduim că El va lua aminte…El o va face… 🙂
3. Roagă-te ca Dumnezeu să ia la cunoştinţă
Tot ce se întâmplă pe pământ stă sub ochii Creatorului. Şi El are multe persoane care strigă spre El. Roagă-te cu nădejde în durerea şi suferinţa ta, ca ochii Aceluia care se mişcă peste tot pământul să ia cunoştinţă de necazul tău. Şi eu m-am bucurat de momente în care în deznădejde am strigat către Dumnezeu. Iubiţii mei,  El aude, El există şi El răspunde rugăciunilor noastre. El nu este indiferent la suferinţa noastră. Dumnezeu a privit spre copiii Săi şi le-a văzut necazul şi asuprirea. Aşa va privi Dumnezeu şi înspre cei care scot gemete de deznădejde spre tronul îndurării Sale.
Exodul din suferinţe începe de pe genunchi…
Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

