Iubita lui Dumnezeu

Ieremia 12:7-8 ” Mi-am părăsit casa, şi Mi-am lăsat moştenirea, Mi-am dat pe iubita Mea în mâinile vrăjmaşilor ei. Moştenirea Mea a ajuns pentru Mine ca un leu în pădure, a mugit împotriva Mea; şi de aceea o urăsc”.
1. Dumnezeu iubeşte
Dumnezeu şi-a iubit poporul. Israelul era o teocraţie în care regulile erau Tora, erau Legile lui Moise. Dumnezeu este prezentat de Ieremia aici ca locuind în aceeaşi casă cu Israelul, având aceeaşi moşie. Dar şi mai frumoasă comparaţie este cea cu iubita lui Dumnezeu, Israel. Oamenii din Israel erau iubiţii Domnului, erau şi sunt poporul Său, cel cu care Dumnezeu a încheiat un legământ veşnic.
2. Dumnezeu urăşte
Când poporul iudeu a întors spatele Domnului, Dumnezeu i-a chemat cu drag înapoi. Biblia ne arată răbdarea extraordinară a lui Cristos pentru om. Invitaţia la pocăinţă scaldă Biblia dintr-un capăt la celălalt. Dar oare cum e când simţi că Dumnezeu părăseşte moştenirea, şi o urăşte pentru că a îndrăznit să “mugească” împotriva Sa. (versetul 8)
3. Dumnezeu suferă
Când am citit pentru prima dată partea din versetul 7 care spune Mi-am dat pe iubita Mea în mâinile vrăjmaşilor ei, am realizat cum priveşte Dumnezeu relaţia Sa cu Israel. Ea a fost de la bun început aşezată pe un legământ al dragostei. Ca să înţeleagă cât de mult Dumnezeu iubeşte poporul, El este pregătit acum să îi arate o demonstraţie. Să îşi de-a “iubita”, adică poporul pe care îl iubeşte cel mai mult, în mâinile acelora care i-ar putea face cel mai mult rău, din pricina necredincioşiei în legământul “iubitei” cu Dumnezeu. Observ aici că Dumnezeu suferă trădarea în dragoste a poporului Său. Să îl superi atât de tare pe Dumnezeu încât să rostească cuvintele acelea cred că este cutremurător. Eu nu aş putea să-mi dau iubita în mâinile vrăjmaşilor ei, adică să o expun în faţa tuturor acelora care i-ar face rău imediat.

Aplicaţie: când suntem copii ai lui Dumnezeu putem vedea dragostea Sa pentru noi în fiecare zi în care El ne poartă de grijă. Pentru El suntem iubita Lui, cea la care cineva ţine cel mai mult. El face totul pentru persoana iubită, pentru cei credincioşi Lui.
– haideţi să ne arătăm mulţumitori pentru dragostea lui Dumnezeu
– haideţi să urâm răul şi pe Diavolul şi să ne întoarcem la dragostea dintâi cu pocăinţă
– haindeţi să folosim cuvinte de dragoste pentru Dumnezeu zilnic în rugăciunile noastre
– haindeţi să facem acte prin care să arătăm că Îl iubim pe Dumnezeu

Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

