Cercetează-ţi bine dorinţele şi micşorează-le

Cum?
Să supui dorinţele tale în întregime voii Mele. Să nu te iubeşti pe tine însuţi, ci fii plin de râvnă în împlinirea voii Mele. Dorinţele tale se aprind adeseori şi te împing cu tărie; tu însă încearcă mai întâi şi vezi dacă scânteia care aprinde acest foc este mărirea Numelui Meu sau mai degrabă folosul tău. Dacă ceea ce te aprinde este ca Eu să fiu slăvit, vei fi mulţumit, orice ţi s-ar întâmpla, după rânduiala Mea; dacă însă în fundul inimii tale se ascunde vreo căutare a folosului tău, aceea te va împiedica şi te va apăsa. De aceea, să nu te rezemi pe vreo dorinţă care a răsărit în tine fără să Mă fi întrebat pe Mine, ca nu cumva să te căieşti sau să te scârbeşti de ceea ce mai întâi îţi plăcea şi ţi se părea a fi ceva bun.
IMITATIO CHRISTI (Urmând pe Cristos) – Thomas A. Kempis

Leave a Reply

