“Pace, făţarnicule!”

Ieremia 9

Adesea mi s-a întâmplat să mă comport făţarnic. Un exemplu: Ies în oraş, mă întâlnesc cu cineva care mă întreabă: “Ce faci? / Cum eşti?” şi de cele mai multe ori răspund generic “Bine, tu?”. Ei… drept să fiu nu cu toate ocaziile în care am afirmat asta acest “bine” mă definea. Era un “bine” de imagine, care sugera nu vreau să ştii tu mai multe… e bună concepţia pe care o ai despre mine, nu-ţi ofer altă perspectivă mai proastă…
A. Cu făţărnicia ta minţi oamenii dar nu şi pe Dumnezeu

Adeseori pretindem că ştim Biblia şi ne dăm rotunzi că ştim Biblia în faţa unui om cu care ne întâlnim pentru prima dată. Dar când să ne deschidem gura… ne dăm seama de făţărnicia cu care ne-am acomodat… Text zero, parafrazări… cioturi de versete: aşa pretindem că îl cunoaştem pe Dumnezeu în faţa oamenilor. Dar oare îl cunoaştem cu adevărat? De câte ori am citit Biblia? Când a fost ultima dată când am stat o oră pe genunchi, o jumătate de oră, când a fost ultima dată când ne-am făcut partea în evanghelizare. Ei dar când vine vorba de lecţii altora le dăm, şi încă cu duiumul.  Practicienii vorbelor noastre lipsesc cu desăvârşire… Vorbim mult despre fapte inexistente: oare nu suntem făţărnici!

B. Cu făţărnicia ta îţi creezi o imagine bună înaintea oamenilor, nu şi înaintea Domnului

Suntem adesea pocăiţi făţarnici, adică am vrea mereu imaginea noastră să fie bună şi nealterabilă. Ne place să cerşim laude. Ne place să ştie lumea că suntem bisericoşi, că nu ratăm serviciile, dar oare la ce oră ajungem la biserică dacă ne lăudăm atât de mult cu asta… Ne place să cântăm (spre slava Domnului, zicem noi) când defapt cântăm să ne audă o soră vreun frate sau să audă musafirul că avem voce; ne place să spunem poezii cu intonaţie, să predicăm să audă biserica cât de buni maeştri am ajuns în predicare, că predicăm expozitiv, inductiv, la Persoana I, topic, că e o artă deja predicarea… când nu le-am făcut din intenţii curate spre slava Domnului nu am fost decât nişte papagali făţarnici. OARE NU EŞTI UN FĂŢĂRNIC! Ne place să predicăm despre maturitate spirituală, putere în slăbiciune, rugăciune, credinţă, biruinţă în încercare dar când le-am şi practicat cu adevărat? Vorbirea să fie trăirea nostră, nu vorba…  Dumnezeu spune m-am săturat de voi în acest capitol 9 din Ieremia. M-am săturat să fiţi altcineva decât ceea ce sunteţi în realitate. Dumnezeu te cheamă să fii copil de Dumnezeu. Dumnezeu spune te cunosc, nu te poţi ascunde… Ştiu când stai jos şi când te culci, eu de departe îţi păstrund gândul… Când vrei să ieşi din jocul făţărniciei?
” Locuinţa ta este în mijlocul făţărniciei şi, de făţarnici ce sunt, nu vor să mă cunoască… “

Uneori pocăit, alteori bandit… uneori onest, alteori nedrept,… FĂŢARNICULE!

C. Cu făţărnicia ta, eşti un creştin cu acte dat nu şi cu inimă!

Făţărnicia înseamnă şi purtarea unoi măşti… măşti la şcoală, la serviciu, între prieteni, la biserică, în familie… Măşti sunt multe… Este însă o mască tare periculoasă: masca în vorbire. … versetul 8 ... vorbesc aproapelui de pace, şi în fundul inimii îi întind curse…

D. Cu făţărnicia ta, rămâi as la teoria vieţii de creştin dar pici testul intrării în Împărăţia Cerurilor

Oare câţi oameni ai mai avea în jurul tău dacă le-ai spune tot ce gândeşti despre ei?
Cum să scap de făţărnicie? Nu sunt decât gândurile pe care le am acum…
1. Fii sincer în relaţiile tale;
2. Fii transparent în acţiunile tale;
3. Fii smerit… înţelege că suntem chemaţi în primul rând la a fi slujitori smeriţi şi nu împăraţi.
4. Fii conştient de cine eşti, ce eşti şi ce a făcut Cristos pentru tine… Accentul să fie pe El nu pe tine.
Toate aceste sfaturi le-am înţeles privind ultimele versete din capitolul 9:24 Ci cel ce se laudă să se laude că are pricepere şi că Mă cunoaşte, că ştie că Eu sunt Domnul care fac milă, judecată şi dreptate pe pământ! Căci în acestea găsesc plăcere Eu, zice Domnul. 25 Iată, vin zilele, zice Domnul, când voi pedepsi pe toţi cei tăiaţi împrejur, care nu sunt tăiaţi împrejur cu inima, 26 pe egipteni, pe iudei, pe edomiţi, pe amoniţi, pe moabiţi, pe toţi cei ce îşi rad colţurile bărbii, pe cei ce locuiesc în pustiu; căci toate neamurile sunt netăiate împrejur, şi toată casa lui Israel are inima netăiată împrejur.

Dacă inima mea va fi tăiată împrejur atunci şi făţărnicia este îndepărtată. Abia atunci vei pricepe salutul unor fraţi care când îi întrebi ce fac şi cum o mai duc dau slavă Domnului, spunând că o duc mult mai bine decât merită… Cristos în voi, nădejdea slavei!
Aş vrea să spun că acest capitol m-a ajutat să renunţ la unele măşti! Deşi îmi este greu să recunosc asta… şi eu sunt unul dintre făţărnici… Domnul să ne ajute să fim pocăiţi practicieni!
Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

