Ce înseamnă să fii tăiat împrejur?

Ieremia 4:4 “Tăiaţi-vă împrejur inimile pentru Domnul, tăiaţi-vă îmrejur inimile, oamenii lui Iuda şi locuitori ai Ierusalimului, ca nu cumva să izbucnească mânia Mea ca un foc, şi să se aprindă, fără să se poată stinge, din pricina răutăţii faptelor voastre.”

Inima este centrul omului. Ea este mintea omului. Ea este voinţa omului. Ea este sentimentul omului. Ea este centrul de control al vieţii de om. Dacă Dumnezeu vrea să vadă cum arătăm noi se uită la inimă. Nu se uită la înfăţişarea exterioară a persoanei ci se uită înlăuntrul, la inimă. Dacă inima ta funcţionează corect, atunci la o investigaţie a lui Dumnezeu, mă gândesc că ea ar trebui să fie declarată “bună”. O inimă bună este o inimă darnică, o inimă evlacioasă, neprihănită, curată, fără răutate, plină de bucurie, de pace, de îndelungă răbdare. Cum este inima ta?

Ieremia cere poporului să acţioneze la nivelul inimii. Ea, spune Ieremia, trebuie tăiată împrejur. Tăierea împrejur nu în carne ci tăierea împrejur a caracterului, a acţiunilor, a felului de a fi. Din chemarea la tăierea împrejur trag concluzia că Dumnezeu vrea să vadă dacă renunţ la ce îmi afectează funcţionarea corectă a inimii. Se uită să vadă dacă “bate” pentru Domnul, se uită să vadă dacă acţionează pentru slava Domnului. Se uită să vadă dacă are frică de Domnul. Caracter sfânt înseamnă să porţi aceste “haine” înlăuntrul tău, să trăieşti după îndemnurile Duhului lui Dumnezeu şi nu după îndemnurile firii pământeşti.

1. Cum pot să îmi tai împrejur inima?

Prin naştere din  nou. Când vorbim despre tăiere împrejur a inimii vorbim despre schimbarea radicală a vieţii. E practic despărţirea de păcat şi trăirea în sfinţenia cerută de Dumnezeu. Aceasta este naşterea din nou. Dar nu este vorba despre un act văzut chirurgical ci este un act al voinţei, al alegerii şi al Duhului Sfânt care lucrează tainic convertirea caracterului nostru firesc şi păcătos spre a ne “naşte” sau a ne oferi o altă identitate în Cristos Isus.  Tăierea împrejur pentru mine înseamnă a mă lăsa tăiat deliberat şi conştient de lucrurile pământeşti care s-au lipit de inima mea şi de a-mi proteja zilnic acel loc (tăiat împrejur la nivelul inimii).  Iată ce spune Pavel în Coloseni 2:11 În El (Cristos) aţi fost tăiaţi împrejur, nu cu o tăiere împrejur făcută de mână, ci cu tăierea împrejur a lui Cristos, în dezbrăcarea de trupul poftelor firii nostre pământeşti.

Aşadar cum poţi să fii tăiat împrejur? Cristos este Singurul care poate să facă acest lucru prin exprimarea activă a voinţei tale de a-I ceda locul în viaţa ta şi de a-L lăsa să opereze la nivelul minţii tale. În momentul în care L-am lăsat pe Cristos (prin Duhul Său cel Sfânt) să facă parte din viaţa mea, tainic, şi nebănuit am fost tăiat împrejur prin faptul că am fost dezbrăcat de trupul poftelor firii mele păcătoase: nu le mai doresc, nu le săvârşesc şi le privesc ca rele pentru că noua mea viaţă îmi şopteşte prin Duhul că acelea sunt păcate.

Domnul să mă ajute să imi păstrez inima împrejur, pentru că numai cedând în faţa Domnului tăierea mea împrejur va avea efect în viaţa de zi cu zi. Tăierea împrejur începe cu o analiză clară a inimii. Cum e inima mea? Dar a ta? Oare e dezbrăcată de trupul poftelor firii pământeşti? Mai sunt lucruri care trebuie tăiate împrejur în viaţa mea… şi îi mulţumesc Domnului pentru şansa pe care mi-o oferă de a-mi pune inima la dispoziţia Sa.

Poporul Israel nu avea inima tăiată împrejur, bărbaţii erau tăiaţi împrejur dar nu le servea decât la identificarea bărbaţilor lui Israel, însă caracterul lor era infectat de păcate. Caracter….. Doamne, ajută-mă să te las să îndepărtezi de pe inima mea tot ce nu este după caracterul cerut de Tine.

Fiţi binecuvântaţi…

Leave a Reply

