Eşti perseverent ca la început?

Ieremia 2:3 ” Atunci Israel era închinat Domnului…

Uneori meditez la cât de multe promisiuni am făcut Domnului de-a lungul vieţii de credinţă şi îmi dau seama că de fapt puţine din ele am respectat. Sigur umblarea cu Domnul atunci mi s-a părut aidoma teologiei prosperităţii. Credeam că o să fie “totul bine”. Nicidecum. Am învăţat că umblarea corectă cu Domnul a fost direct proporţională cu atenţia pe care am oferit-o închinării mele lui Dumnezeu. De aceea în cele ce urmează aş vrea să observăm câteva aspecte ale relaţiei noatre cu Dumnezeu de la începuturi.

1. La început am fost plini de dragoste … dar acum? v. 2 (Mi-aduc aminte încă de dragostea pe care o aveai când erai tânără, de iubirea ta, când erai logodită, când mă urmai în pustie, într-un pământ nesămănat). Perseverenţa pe calea îngustă este o lecţie ce trebuie învăţată de la cei mai vârstnici. Cel puţin aşa ne indică textul că mustrarea Domnului îi vizează pe cei din familii care nu au mai întrebat Unde este Domnul? Mai suntem noi acum copiii lui Dumnezeu prin ceea ce facem? Ce iubesc eu acum mai mult decât închinarea pentru Dumnezeu. Dacă sunt lucruri care întrec dragostea pentru Dumnezeu în viaţa mea… nu mai sunt perseverent ca la început.

Observaţi că Dumnezeu se foloseşte de pasajul când poporul era nevoit să asculte de Domnul fiindcă era în pustie. Cel mai bun loc de a învăţa perseverenţa este pustia, căci acolo omul pare dispus la orice pentru a supravieţui. Israel a călătorit 40 de ani prin pustie şi tot nu s-a ales cu perseverenţa umblării cu Domnul. Încăpăţănarea poporului i-a condus spre pierzare şi doar intervenţiile şi pocăinţa lui Moise şi apoi vitejia şi mijlocirea lui Iosua i-a salvat. Perseverenţa înseamnă mai mult… înseamnă un mod de viaţă în dependenţă de Domnul.

2. La început am fost alipiţi de Domnul…. dar acum? (păzitorii Legii nu M-au cunoscut, păstorii sufleteşti Mi-au fost necredincioşi… şi au alergat după cei ce nu sunt de nici un ajutor.) Într-o vreme în care auzim mai multe erezii decât niciodată şi suntem expuşi la tot felul de păcate învăţăturile Bibliei trebuie păstrate cu sfinţenie. Într-un fel ar trebui să ne aducem aminte de Eleazar care a fost binecuvântat pentru că a avut în grijă chivotul Domnului şi nu s-a depărtat de el. Poporul a umblat pe un teren plin de gropi şi plin de pericole şi nu s-a depărtat de El. Când au venit încercările peste noi, am rămas lângă Domnul, când am dus-o bine, cum am procedat?
….Cel mai greu este să stai lângă Domnul când ţi-e bine…

3.  La început refuzam orice dumnezei străini…. dar acum? (v. 11 dar poporul Meu şi-a schimbat Slava…)

Nu vreau să-l vând pe Dumnezeul meu! Nu vreau să îl trădez! Vreau să îl cunosc mai mult şi să nu îl confund niciodată cu falşi zei ai zilelor noastre. Să vină diavolul cu tot felul de oferte nu vreau să mă las de Domnul. Să crape pământul nu vreau să las părtăşia, să ard de nerăbdare n-am să plec din casă fără rugăciune…

Iată câţiva dumnezei străini care au devenit autohtoni: internetul (atunci când închinarea ta e afectată de statul pe internet), televizorul ( atunci când închinarea ta e afectată de statul la televizor), serviciul, (atunci când închinarea ta e afectată de munca ta) mâncarea (atunci când ceea ce vei mânca este mai important decât închinarea lui Dumnezeu) îmbrăcămintea (atunci când vrei mai mult decât starea de modestie şi curăţie a hainelor tale)…

Aplicaţie: ÎNCHINAREA LUI DUMNEZEU NU SE NEGOCIAZĂ! 1. Nu fă greşeala de a-L uita pe Domnul pentru că acum o duci bine… s-ar putea să vină pustia în viaţa ta… oare atunci îţi vei aminti de El?
2. Arată-ţi dragostea pentru Domnul prin slujire; oridecâteori refuzi să faci asta te îndepărtezi de Domnul
3. Arată-ţi devotamentul prin credincioşia în închinare… vino la biserică, implică-te în viaţa bisercii, investeşte-ţi talantul. FII PERSEVERENT ÎN CEEA CE FACI!

Doamne iartă-mă pentru momentele în care am stat departe de Tine. Doamne vreau să învăţ perseverenţa umblării cu Tine. Doamne vreau să fiu disciplinat în a te căuta. Doamne nu vreau să te pierd din vedere niciodată. Doamne despărţiţi de Tine nu putem face nimic. Doamne vin cu pocăinţă înaintea Ta şi te rog primeşte-mă înapoi în slujba Ta. Oferă-mi şansa unui nou început. Am păcătuit prin delăsare, prin încredere în alţii, prin încredere în mine, prin mândrie, Doamne vreau să mă sfinţeşti Tu, să mă pui deoparte pentru Tine. Doamne fă-Ţi lucrarea cu mine şi redă-mi plăcerea citirii Scripturii şi a rugăciunii. În Numele lui Isus Cristos, îţi cer Tată toate acestea şi prin Duhul Tău cel Sfânt… Amin

O zi binecuvântată!

Leave a Reply

