Cearta şi insistenţa lui Dumnezeu

Ieremia 2:9 ” De aceea, Mă voi mai certa cu voi, zice Domnul, si Mă voi certa cu copiii copiillor voştri.”

Motivele de ceartă sunt adevărate bombe cu ceas. Ieremia este pus să strige înaintea poporului că Dumnezeul cel Adevărat se va certa cu comunitatea de israeliţi ce locuieşte ţara şi se va certa în continuare cu generaţiile următoare. Dar ce învăţ eu de aici? Odată învăţ că lui Dumnezeu nu-i este indiferent dacă eu ascult sau nu de El şi apoi mai învăţ că Dumnezeu va continua să insiste şi în viitor să mă caute să vadă dacă sunt cu El.

1. Cearta lui Dumnezeu vizează atitudinea mea prezentă.  (Mă voi mai certa cu voi…)
Acum oridecâteori ascult o predică şi vocea Duhului Sfânt îmi şopteşte să mă pocăiesc, oridecâteori citesc din Scriptură şi glasul iubitor al lui Dumnezeu îmi deschide ochii să înţeleg ce nu este bine în viaţa mea potrivit cu ceea ce am citit, oridecâteori pastorul, sau vreun frate mă mustră de un anumit comportament nepotrivit …. tot de atâtea ori am ocazii să experimentez pocăinţa şi să accept că ceea ce mi se întâmplă este pentru că Dumnezeu vrea ca eu să mă îndrept.

Versetul însă descrie o altă faţetă a lui Dumnezeu: insistenţa (Mă voi MAI certa cu voi)

2. Cearta lui Dumnezeu vizează şi atitudinea mea pe viitor
Îl iubesc pe Domnul pentru că El nu a renunţat să mă certe, să mă mustre, să mă protejeze, să mă binecuvinteze, să mă păstreze în har… Insistenţa lui Dumnezeu pentru copiii Lui este extraordinară. El arată cât de insistent îţşi doreşte îndreptaterea comportamentului nepotrivit pe care îl are poporul faţă de El. (Mă voi certa cu copiii copiilor voştri). Cât de mult oare nu a insistat Dumnezeu şi în viaţa mea ca să renunţ la lume pentru El? Cearta mă îmbie să îmi revizuiesc atitudinea mea pe viitor.

Cât de mult s-a certat Dumnezeu cu o fire încăpăţânată ca a mea ca să accepte lucrarea mântuitoare a Fiului Său? şi totuşi de ce?

… pentru că mă iubeşte, zice Domnul…

Ioan 4:10 “Şi dragostea stă nu în faptul că noi am iubit pe Dumnezeu, ci în faptul că El ne-a iubit pe noi, şi a trimis pe Fiul Său ca jertfă de ispăşire pentru păcatele noastre.” aceasta este motivaţia lui Dumnezeu pentru a se certa cu oamenii şi astăzi.. la mijloc este dragostea Lui faţă de noi… e dragostea lui faţă de Fiul Său… e jertfa lui Cristos…e insistenţa lui de a oferi harul mântuirii la cât mai mulţi oameni.

Fiţi binecuvântaţi… gândiţi-vă astăzi oare Dumnezeu nu poartă vreo ceartă cu multe dintre păcatele noastre?  Sunt lucruri pentru care ar trebui să dăm ascultarea mustrării Duhului Sfânt şi să ne pocăim… acceptă cearta iubitoare a Domnului şi mulţumeşte-I pentru insistenţa Sa.

Leave a Reply

