Doamne, te rog să mă scuzi!

6 Eu am răspuns: „Ah! Doamne Dumnezeule, vezi că eu nu ştiu să vorbesc, căci sunt un copil.”
7 Dar Domnul mi-a zis: „Nu zice: „Sunt un copil”, căci te vei duce la toţi aceia la care te voi trimite şi vei spune tot ce-ţi voi porunci.

După o perioadă de reforme religioase impuse de împăratul Iosia, între anii 628-622, adică timp de 6 ani, Dumnezeu ştie ce are să urmeze. El întrevede nevoia unui om care să aducă mesajul Său unui popor deja condamnat la o soartă vitregită din cauza împotrivirii lui Dumnezeu. Astfel în anul 627 î.Cr. “în al treisprezecelea an al domniei lui Iosia” într-un sat numit Anatot, la 5 kilometri de Ierusalim, Dumnezeu însuşi poposeşte în casa unui preot numit Hilchia să-şi ordineze un prooroc care să vestească pedepsele care se vor năpusti peste Israel şi Iuda, pedepse hotărâte în urma încăpăţânării poporului de a se întoarce cu pocăinţă către Dumnezeu. Manifestaţia este absolut extraordinară. 
 
 
Prima scuză: Doamne, nu-i momentul potrivit!
Ah, Doamne răspunde Ieremia, nu se poate să vii mai târziu. Acum nu am vârsta potrivită, eu sunt un copil. Nu-i momentul potrivit, cu alte cuvinte, nu am şcoala gata, încă diploma nu mi-e în mână. Stai Doamne să mă obişnuiesc cu ideea…
când Dumnezeu face astfel de chemări El cunoaşte timpul potrivit. În mersul istoriei, Ieremia nu avea cum să vadă nevoia acută de un prooroc, fiindcă reforma religioasă funcţiona. Aparent doar, fiindcă doar peste 6 ani Iosia moare în bătălie la Meghido şi cu acest an poporul este târât înapoi de noul împărat în idolatrie. 
 
A doua scuză: Doamne, nu-s omul potrivit!
Ah Doamne nu ştiu să vorbesc, răspunde Ieremia, încă nu am mai ţinut o predică. Nu poţi să alegi pe altul care ştie oratorie? Eu nu sunt nici măcar începător. Doamne eu nu-mi cunosc abilităţile în public.
– 
când Dumnezeu alege pe cineva la o slujire El ştie din ce eşti făcut. Ştie că ai anumite lipsuri dar ştie şi ce fel de calităţi ai putea dezvolta. Ieremia nu ştia ce poate, dar Dumnezeu ştia ce poate face cu el. Noi nu ştim ce de suntem în stare să facem pentru Cristos şi poporul Său numai dacă ne lăsăm purtaţi prin credinţă în voia lui Dumnezeu. 
 
Să mai dau câteva scuze : a. Doamne nu am fonduri b. Doamne, nu am timp c. Doamne, am familie d. Doamne, nu vezi cum arăt? e. Doamne dar nu vezi cine sunt la origini?
 
Aplicaţie: când simţi chemarea lui Dumnezeu caută să fii pozitiv şi umblă prin credinţă. Dumnezeu s-a gândit deja la scuzele tale şi are răspuns pentru fiecare aspect care ar putea constitui un impediment pentru tine în lucrare. 
Fiţi binecuvântaţi!
 
Leave a Reply

