Tu la ce te gândeşti?

Coloseni 3:1-2 Dacă deci aţi înviat împreună cu Hristos, să umblaţi după lucrurile de sus, unde Hristos şade la dreapta lui Dumnezeu. Gândiţi-vă la lucrurile de sus, nu la cele de pe pământ.

1. Să umblăm după lucrurile de sus.

Odată ce omul este născut din nou, el înţelege că toate comorile sale sunt ascunse în Cristos.  Foloasele vieţii materiale sunt o necesiatate care vine pe deasupra pentru cel credincios. Noi trebuie să ne mobilizăm şi să trăim pentru cer. “A umbla după lucrurile de sus” nu este un lucru uşor. În primul rând noi trebuie să fim conştineţi că nu putem ajunge sus decât trecând prin moarte. Ideea folosită de Pavel este că interesul creştinului trebuie să fie concentrat pe dobândirea lucrurilor de sus mai mult decât interesul pentru lucrurile pământeşti. Să căutaţi lucrurile de sus…

Avem deja o informaţie despre lucrurile de sus. Cristos şade la dreapta lui Dumnezeu. Noi datorită lui Cristos vom sta la dreapta lui Dumnezeu dacă vom umbla după lucrurile de sus.

2. Să ne gândim la lucrurile de sus.

Cât timp din zi petreci gândindu-te la slava lui Dumnezeu şi la felul în care poţi să ajungi acolo? De prea multe ori ne gândim la cum să ne păstrăm curentul la casă, la apa curentă şi facturile lunare. Nu-i un lucru greşit. Dar când din mintea noastră face parte numai grija pământească atunci este o problemă. Versetul 2 îmi spune să mă gândesc la lucrurile de sus şi să nu mă concentrez mai mult asupra lucrurilor pământeşti.

3. Lucruri de sus versus lucruri de jos.

Ca să pot să mă gândesc la lucrurile de sus eu trebuie să cunosc câteva amănunte despre acestea. Creştinul este un urmaş al lui Cristos pe pământ. Noi trăim pentru El şi ca răsplată pentru credinţa în Cristos primim viaţa veşnică.

3.1 Lucrurile de sus sunt lucrurile spirituale

3.2 Lucrurile de sus sunt lucrurile cereşti care aparţin Raiului lui Dumnezeu

3.3 Lucrurile de sus sunt veşnice.

Dar oare cum sunt lucrurile de jos?

3.1 Lucrurile de jos sunt materiale

3.2 Lucrurile de jos sunt pământeşti, sunt lucrurile lutului, supuse putrezirii.

3.3 Lucrurile de jos sunt trecătoare.

Investeşte-ţi gândul în lucrurile de sus ştiind că acolo Cristos ţi-a pregătit un loc la dreapta Sa. Astăzi mă voi gândi că Dumnezeu mi-a pregătit un loc în care ajung dacă umblu după El şi dacă mă gândesc tot mai mult la El pentru a nu-L pierde din vedere. Cristos mă îndeamnă să caut lucrurile de sus încă de pe pământ. Azi vreau să-mi ridic privirea din pământ; azi vreau să privesc la cer şi să-mi ancorez privirea spre Cer.

Leave a Reply

