“Bisturiul” lui Cristos

Coloseni 2:11-12 “În El aţi fost tăiaţi împrejur, nu cu o tăiere împrejur, făcută de mână, ci cu tăierea împrejur a lui Hristos, în dezbrăcarea de trupul poftelor firii noastre pământeşti, fiind îngropaţi împreună cu El, prin botez, şi înviaţi în El şi împreună cu El, prin credinţa în puterea lui Dumnezeu, care L-a înviat din morţi.”

Ce ai face dacă pentru viaţa ta ar fi doar o şansă de supravieţuire? Pentru boala păcatului există un singur “chirurg” care te poate salva: Cristos. Unica şansă este Cristos.

1. Tăierea păcatului – identificarea păcatului.

Păcatul este o maladie care face parte din trupul şi firea pământească. Operaţia de separare de păcat o face Cristos prin tăierea împrejur a inimii. Ea constă în dezbrăcarea de trupul poftelor firii noastre pământeşti. Îndepărtarea păcatului din viaţa mea înseamnă o tăiere în carne vie. Însemnă o durere fizică, morală, psihică. Ea necesită o identificare clară a păcatului. Fiecare creştin trebuie separat de păcat.

2. Omorârea păcatului – condamnarea păcatului.

…fiind îngropaţi împreună cu El, prin botez. În apa botezului fiecare mărturiseşte simbolic că a murit faţă de păcat şi că şi-a schimbat orientarea. Cel mai greu lucru uneori este să recunoşti că eşti păcătos în faţa altora. Cel mai frumos lucru este să spui în faţa altora că eşti născut din nou. Botezul pecetluieşte hotărârea de a-L urma pe Cristos. Eu meritam să mor dar Cristos m-a curăţit prin tăierea, separarea de păcat.

3. Aducerea la viaţă – dependenţa de Cristos

… şi înviaţi în El, şi împreună cu El, prin credinţa în puterea lui Dumnezeu… Cristos e în centrul mântuirii. Eu am înviat împreună cu El, prin credinţă. Nu sunt lăsat pe masa de operaţie, ci sunt deconectat de la aparate, sunt lăsat liber, dar liber în Cristos. Pot să fac tot ce vreau atâta timp cât sunt liber în Cristos, dar această libertate trebuie să o folosesc lucrând prin dragoste şi credinţă. Trebuie să înţeleg că dacă eu mai trăiesc este harul celui care a murit pentru mine. Această viaţă este dependentă de Cristos. Sansele supravieţuirii sunt egale cu dorinţa omului de a trăi în dependenţă de Cristos.

Nu trebuie să uit că am fost tăiat în carne vie. Să nu las ca cicatricea să lase urme de infecţie. Zilnic trebuie să mă pocăiesc, zilnic trebuie să am grijă de trupul cel nou dobândit prin credinţă. Azi mă gândesc că trăiesc datorită lui Cristos, azi mă gândesc că sunt mort faţă de păcatele vechi care mi-au fost îndepărtate.

Noua “boală”: Sufăr de dragoste pentru Cristos.

Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

