“Seiful” şi “Şeriful”

Coloseni 2:10 “Voi aveţi totul deplin în El, care este Capul oricărei domnii şi stăpâniri.”

Care este cel mai sigur loc din lume? Unde ai pune tot ce îţi aparţine? La cine ai da în administrare. Ai un loc special şi o persoană care te poate ajuta?

1. Voi aveţi totul deplin în El.
Cu alte cuvinte tot ceea ce doresc găsesc în Cristos. Totul înseamnă 100%. Deplin înseamnă că măsura este desăvârşită, nu lipseşte nimic din ea. Cristos este locul în care pot sta ascunse asemenea unui seif toate bogăţiile pe care cei credindioşi le caută. El le deţinje pe toate. Problema este că nu toată lumea cunoaşte codul de acces la “tot” ce se află numai în El. “În El sunt ascunse toate comorile înţelepciunii şi ale ştiinţei” spune versetul 3 din acelaşi capitol. Cristos este bogat în atribute, în calităţi morale, în bogăţii spirituale şi materiale. E prezentă aici imaginea aceluia care administrează totul.Când ai totul din belşug sau deplin înseamnă că cei care au acces la “Seiful” acesta sunt cei mai binecuvântaţi oameni.

Practic Pavel le spune colosenilor: nu alergaţi să vă umpleţi de cunoştinţe noi, aprofundaţi cunoaşterea lui Cristos fiindcă voi aveţi totul deplin în El, fiindcă în El sunt ascunse toate comorile înţelepciunii şi ale ştiinţei.

2. El este Capul oricărei domnii şi stăpâniri.
Pavel le transmite colosenilor să nu alerge după dumnezei falşi ci să se uite la cel care este Capul oricărei domnii. Cristos este “Şeriful”, adică El este peste toţi locuitorii, şi şefii, şi afaceriştii, şi…, şi…, şi… .  Cristos este mai sus decât omul, este mai sus decât împărăţia pământească, El este Prinţul cerurilor. El este Făcătorul, Creatorul: “Pentru că prin El au fost făcute toate lucrurile care sunt în ceruri şi pe pământ.” (1:16)

Cristos este Acela care are autoritate peste om. El are în El cele mai preţioase bogăţii. Azi vreau să mă gândesc la Cristos precum la Cel care are în mâna Sa toate binecuvântările. Dacă eu am totul deplin în El, nu mai are rost să mă îngrijorez. El îmi va da chiar şi viaţa veşnică, El mi-a dat mântuirea, El are pregătite bucurii pentru mine, pentru că în El este totul deplin. Cristos este cel mai bun Protector al meu. Eu mă închin în faţa Aceluia care domneşte mai presus de domniile pământului. Azi am să meditez la Cristos ca la Cel care are ultimul cuvânt asupra vieţii mele căci El este şi Capul meu.

Leave a Reply

