Gândeşte altruist!

Coloseni 2:5 “Căci măcar că sunt departe cu trupul, totuşi cu duhul sunt cu voi şi privesc cu bucurie la buna rânduială care domneşte între voi şi la tăria credinţei voastre în Cristos.”

Pavel stă departe de Colose şi totuşi face trei lucruri pentru ei:

1. “Cu duhul sunt cu voi”. E vorba de gând aici. Cel mai mult înţeleg această expresie gândindu-mă şi eu la o persoană care nu este lângă mine, dar pe care o apreciez foarte mult. Învăţ din acest verset să nu uit de cei pentru care mă rog. În acest scurt pasaj descopăr un Pavel care iubeşte oamenii. Fără să-i cunoască ştie din vorbele lui Epafras că Dumnezeu e Dumnezeul său şi al colosenilor, că au aceeaşi credinţă. Acest verset mă face să mă gândesc mai mult la cei care au aceeaşi credinţă cu a mea dar care sunt prigoniţi, încercaţi, în necaz, sau au nevoie de sprijin. Să învăţ să gândesc altruist

2. Le admiră rânduiala – Pavel din închisoare nu-i transmite lui Epafras că oricât de mult s+ar fi străduit, biserici ca el nu plantează nimeni. Nu! Pavel apreciează creşterea bisericii şi în rugăciunile sale face tot ce poate pentru a ajuta acea comunitate de fraţi.  Învăţ să ştiu să mă feresc de acel spirit critic care domneşte în biserici uneori, să învăţ să apreciez strădania altora.

3. Le apreciază credinţa – sigur dintre toate lucrurile credinţa e cel mai greu de văzut. Dar ea se vede totuşi în fapte. Pavel spune într-un fel la superlativ “privesc la puternica credinţă” pe care o aveţi în Cristos. E bine să fii altruist în cuvinte, e bine să laşi măsura cuvintelor să treacă dincolos de firea egoistă şi să dai totul pentru creşterea celor de aceeaşi credinţă cu tine. Ce învăţ eu? Simplu: fiecare creştin are ceva bun: credinţa, fiecare biserică trebuie să înveţe de la coloseni rânduiala. Iar eu trebuie să fiu altruist în cuvinte. Să ştiu să apreciez un lucru bun la care nu eu am contribuit direct. E un gest de bună credinţă

Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

