Nădejdea: între cer, pământ şi inimă

Coloseni 1:27/b ” …Cristos în voi, nădejdea slavei”.

Privind la capitolul 1 văd aceste două cuvinte cheie: Cristos şi nădejde. Ce se spune despre unul şi despre celălalt?
Este nădejdea co-dependentă de existenţa lui Cristos? La lucrul acesta meditez şi vreau să mă asigur că fără Cristos nu este nădejde.
1. Nădejdea care ne aşteaptă în ceruri (v 5)
Păi, dacă nădejdea aşteaptă în ceruri înseamnă că nădejdea poate fi însăşi Cristos, pentru că El mă aşteaptă în ceruri. Dacă vreau să am nădejde trebuie să cred în existenţa vieţii veşnice. Trebuie să cred că există cineva care mă aşteaptă în cer. Tind să cred că noi atunci când formulăm această expresie, nădejdea mea este în ceruri, ne gândim la lipsa durerilor, a neajunsurilor dar mai ales la prezenţa lui Dumnezeu. Da, este o nădejde bună pentru că este vorba despre locul pe care Cristos a mers să ni-l pregătească acolo. (vezi Ioan 14:2 “În casa Tatălui Meu sunt multe locaşuri. Dacă n-ar fi aşa v-aş fi spus. Eu mă duc să vă pregătesc un loc.”)
2. Nădejdea de la care să nu ne abatem pe pământ(v 23)
E greu să îţi păstrezi nădejdea într-o lume a deznădejdii. E uşor să deznădăjduieşti când nu mai ai pe nimeni care să te mângâie la necaz. E bine să ştii că Cineva e mereu lângă tine cu şoapta Sa: e vorba de vocea Duhului Sfânt care poate să te atingă prin Evanghelie. Dacă vrem ca nădejdea noastră să fie puternică, nealterabilă, atunci trebuie să nu ne abatem de la Evanghelie. Ea ne dă speranţa de a continua alergarea pe pământ. Ea este propovăduită. Ca să nu ne pierdem nădejdea să ne expunem propovăduirii Evangheliei, să ne apropiem de Cuvântul lui Dumnezeu şi să-L lăsăm să ne vorbească. Un mesaj mereu încărcat de speranţă aşteaptă să fie auzit. Evanghelia este Cristos, nădejdea este tot El.
3. Nădejdea care este în noi (v 27)
E greu să fii purtătorul nădejdii. Cheamă-L pe Cristos în fiecare dimineaţă, apropie-te de El în rugăciune şi analizează să vezi dacă nu eşti mai tare. Nădăjduieşti mai mult. Cristos în noi, este speranţă în ceva mai bun, e putere pentru ziua în curs, e bucurie în necaz, e biruinţă în încercare. Cristos în mine e secretul unei vieţi mereu joviale, mereu proaspete. Cristos e asemenea unui izvor de apă proaspăt pe care dacă îl bei în fiecare dimineaţă capeţi nădejde că ziua aceea o vei depăşi indiferent cât va fi de grea. Eu sunt al lui Cristos, destinaţia mea finală va fi tot Cristos.

Fiţi binecuvântaţi!

Leave a Reply

