Cristos- modelul lui Dumnezeu Tatăl

Coloseni 1:15 “El este chipul Dumnezeului celui nevăzut, cel întâi născut din toată zidirea.”

Cristos ne prezintă o întruchipare spirituală a ceea ce este Tatăl ceresc. Şi noi am fost făcuţi după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, dar Isus Cristos a fost “cel întâi născut din toată zidirea”.

1. Isus = Lumina Evangheliei= chipul lui Dumnezeu.
În 2 Cor. 4:4 se spune că lumina Evangheliei slavei lui Cristos este chipul lui Dumnezeu. Cu alte cuvinte imaginea completă a lui Dumnezeu este în Cuvântul Evangheliei. În momentul în care vom cunoaşte Evanghelia vom cunoaşte şi cum este Dumnezeu.

2. Isus = Oglindirea şi întipărirea slavei lui Dumnezeu
Isus Cristos este forma vizibilă a slavei pe Pământ (“Hipostasis”).
În Evrei1:3 stă scris despre imaginea pe care o aduce Isus despre Dumnezeu, sub forma unei oglindiri.

3. Chipul Dumnezeului celui nevăzut

Una dintre cele mai mari dorinţe ale lui Moise a fost să vadă slava lui Dumnezeu. Când stai în prezenţa lui Dumnezeu şi vezi puterea Sa, cred că singura dorinţă e să cunoşti acea persoană într-un mod intim, personal. Dumnezeu a făcut să treacă prin faţa ochilor lui Moise  toată frumuseţea lui Dumnezeu. Acolo Dumnezeu rosteşte cuvinte memorabile: “Mă îndur de cine vreau să Mă îndur, şi am milă de cine vreau să am milă.!”
Prin Isus Cristos şi noi putem avea o parte din Dumnezeu în faţa ochilor prin citirea Evangheliei, putem reflacta imaginea lui Dumnezeu chemând numele lui Cristos în viaţa noastră şi putem să credem conform 1Ioan 4:14 ” Cine va mărturisi că Isus este Fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu rămâne în el, şi el în Dumnezeu.”
Să ştii că nevăzutul locuieşte în tine şi să ştii prin credinţă că acel nevăzut este Dumnezeu, pare un aspect memorabil.

Rugăciune: Domne Tată, îţi mulţumesc că te pot vedea prin Isus Cristos. Îţi mulţumesc pentru că mi te-ai arătat prin El, şi cunosc că există Dumnezeu şi există iertare de păcate prin Isus Cristos. Îţi mulţumesc că prin felul în care a trăit Isus am înţeles cine eşti Tu. Un Dumnezeu sfânt, Atotputernic, Glorios, Atotştiutor şi Omniprezent. Ştiu totodată că eşti Omnipotent, Tu poţi totul. Te rog iartă-mă pentru că nu m-am arătat mai interesat să te cunosc prin Domnul Isus Cristos pe care mi l-ai revelat pe paginile Evangheliei.
Mulţumesc pentru oportunitatea de a te cunoaşte şi de a mă apropia de Tine ca Moise şi ca alţi sfinţi. Ştiu că în mine nevăzutul poate fi văzut prin credinţă. Mulţumesc. Amin.

Nu uita: Cristos este chipul Dumnezeului celui nevăzut. Asta nu înseamnă că nu există ci din contră.
Fii binecuvântat!

Leave a Reply

