Cea mai bună hotărâre

Zilnic mă confrunt cu tot felul de hotărâri. Hotărăsc să mă trezesc mai de dimineaţă  sau nu, hotărăsc să mă duc la şcoală sau nu, hotărăsc să mă bărbieresc sau nu, hotărăsc să mănânc dimineaţa sau nu. Toate acestea fac parte dintr-un grup de hotărâri pe care le-aş numi hotărâri simple. La aceste hotărâri nu am nevoie de cineva care să mă asigure că ceea ce fac este bine sau rău. E ceva absolut normal că dacă voi mânca ceva dimineaţa voi fi într-o formă mult mai bună toată ziua.
Hotărârile devin decizii dificile atunci când stau înaintea unei acţiuni la care nu cunosc nuanţa rezultatului. În această dimineaţă trecând prin proverbe 16 am descoperit că există un leac pentru aceste hotărâri dificile ce trebuie uneori luate. Iată câteva lucruri pe care în măsura luminii divine le-am găsit în Cuvântului lui Dumnezeu:
1. Cea mai bună hotărâre depinde dacă persoana căreia i-am încredinţat lucrările mele este Dumnezeu sau sunt numai eu. Am înţeles că Dumnezeu este deasupra timpului şi spaţiului şi El poate cerceta dacă hotărârea mea este bună sau rea.  Succesul planului meu depinde dacă am convenit să ofer în rugăciune dorinţele mele în mâna lui Dumnezeu. v.3 “Încredinţează-ţi lucrările în mâna Domnului, şi îţi vor izbuti planurile.”
2. Cea mai bună hotărâre o iau când înţeleg că Dumnezeu îmi călăuzeşte paşii. v 9 “Inima omului se gândeşte pe ce cale să meargă, dar Domnul îi îndreaptă paşii.” De unul singur s-ar putea să greşesc calea, dar dacă sunt al lui Dumnezeu atunci El nu mă lasă pe o cale rea.
3. O hotărâre bună o iau dacă aleg să cuget la Cuvântul Domnului şi dacă mă încred numai în Dumnezeu.
v 20 “Cine cugetă la Cuvântul Domnului, găseşte fericirea, cine se încrede în Domnul este fericit.”
4. Cea mai bună hotărâre este să nu dau cu zarul, ci să accept că Dumnezeu ia hotărârile cele mai bune pentru viaţa mea. v 33 “Se aruncă sorţul în poala hainei, dar orice hotărâre vine de la Domnul.” Deci nu dau la sorţ ci aleg să întreb pe Domnul ce să fac. Adesea sunt tentat să deschid Biblia la întâmplare pentru a vedea dacă un lucru se confirmă sau nu. E o tragere la sorţ, ce înţeleg că nu este bună. Corect este să înţeleg că Dumnezeu îmi vrea binele. O altă direcţie asupra acestui verset este să înţeleg că nu eu dau cele mai bune hotărâri. Aşa că dacă sunt întrebat de cineva în vederea unei hotărâri e bine să subliniez că orice hotărâre vine de la Domnul şi trebuie cerută în primul rând de la El.

Mă aflu într-o perioadă în care caut călăuzire de la Dumnezeu. Caut hotărâri sfinte pentru viaţa mea, caut, alegerile cele mai bune, caut să rămân în voia lui Dumnezeu. Îmi dau seama că învăţ acum cum trebuie să hotărăsc şi cum trebuie să aleg. Doresc să Îl las pe Dumnezeu la timona vieţii mele deaorece El ştie ce pot şi ce vreau, dar mai mult decât orice El ştie ce este mai bine pentru mine.

Leave a Reply

