Ce pot să fac astăzi pentru Isus?

Uitându-mă la epistola lui Iacov şi la felul subit în care se încheie nu pot decât să suspin: “Mai vreau Iacov!” . Învăţătura lui Iacov pentru mine a fost clară, directă, practică. Ea are un singur cuvânt cheie: faptă. Vrei Iacov?  înseamnă că vrei să fii un om al faptei, un om practic, un om care tânjeşte după acţiune. Mă uit în toate cele 5 capitole şi cred că o teologie corectă în opinia mea ar trebui să aibă în vedere conceptul de faptă creştinească.

Capitolul 1
…răbdarea trebuie să-şi facă desăvârşit lucrarea… păcatul odată făptuit aduce moartea… mânia omului nu lucrează neprihănirea lui Dumnezeu…
Fiţi împlinitori ai Cuvântului nu numai ascultători înşelându-vă singuri
…dacă ascultă cineva Cuvântul şi nu-l împlineşte cu fapta… nu ca un ascultător uituc ci ca un împlinitor cu fapta… religiunea curată şi neîntinată (…) este să cercetăm pe orfani şi pe văduve… şi să ne păzim neîntinaţi de lume.

Capitolul 2
Nu faceţi voi oare o deosebire în voi înşivă…  şi nu vă faceţi voi judecători cu gânduri rele…dacă aveţi în vedere faţa omului faceţi un păcat…  dacă nu precurveşti dar ucizi te faci călcător al Legii… să vorbiţi şi să lucraţi… Fraţii mei ce-i foloseşte cuiva să spună că are credinţă, dacă n-are fapte? … credinţa dacă n-are fapte este moartă în ea însăşi… tu ai credinţa eu am faptele… credinţa ta fără fapte… credinţa mea din faptele mele… tu crezi că Dumnezeu este unul, şi bine faci… credinţa fără fapte este zădarnică… avraam n-a fost el socotit neprihănit prin fapteCREDINŢA LUCRA ÎMPREUNĂ CU FAPTELE LUI… prin fapte credinţa ajuns desăvârşită… omul este socotit neprihănit prin fapte nu numai prin credinţă… Rahav(…)neprihănită prin fapte… credinţa fără fapte este moartă…

Capitolul 3
poate oare un smochin să facă măsline, sau o viţă să facă smochine? … să-şi arate prin purtarea lui bună, faptele făcute cu blândeţea înţelepciunii!… căci acolo unde este pizmă şi duh de ceartă este tulburare şi tot felul de fapte rele…. roada neprihănirii este semănată în pace pentru cei ce fac pace.

Capitolul 4
astăzi sau mâine ne vom duce în cutare cetate, vom sta acolo un an, vom face negustorie… dacă va vrea Domnul vom trăi şi vom face cutare sau cutare… Cine ştie să facă bine şi nu face, săvârşeşte un păcat

Capitolul 5
Rugăciunea făcută cu credinţă va mântui… şi dacă a făcut păcate îi vor fi iertate…

Am încheiat studiul unei epistole care m-a îndemnat la faptă, la acţiune. Am înţeles încă o dată că Sfânta Scriptură nu-i lăsată numai pentru a o citi ci mai mult pentru a o înţelege şi a o trăi în fiecare zi în mod practic. Întrebarea pe care mi-o pun tot mai frecvent după acest studiu este:
Ce pot să fac astăzi pentru Isus?
Dumnezeu să ne ajute să fim oameni ai faptelor creştineşti.
Fii binecuvântat! 

Leave a Reply

