Daily Archives: November 30, 2011

RĂSCRUCEA

Pe îngusta cale-a vieţii drumul nu-i aşa umblat,

Eu şi tu păşim agale cu o cruce şi-un oftat.

De eşti prins la vreo răscruce ce-are slava lumii-n ea,

Bogăţia, faima, gluma, pare via cea mai rea!

 .

A te ţine pe parcursul Drumului ce duce-n sus,

E nevoie de astâmpăr, rugăciune, şi-un Isus.

Pe aleea vieţii zilnic, treci răscruci a îndoielii,

N-alege să treci tu singur, căci cazi pradă-nvălmăşelii.

 .

Cu răscruci de multe drumuri în viaţă te-ntâlneşti,

Neştiind de-i bună calea ce urmează s-o păşeşti,

Stai! Şi-alegerea să-ţi fie măsurată-n voia Lui,

Căci eşti om cu multă fire trudnică pământului.

 .

Când răscrucile cu-alegeri pe întuneric se ivesc

Hotărârea frate-ţi fie: „pe genunchi mă dumiresc!”

Doar o candelă sclipeşte pe cărarea unde eşti,

E Cuvântul ce-ţi dă viaţă, deci făclia s-o păzeşti!

 .

Mulţi se-avântă prin răscrucea alegerii prea grăbit,

Eu cu miile de gânduri mă tem să nu fiu pripit.

Linişte şi chibzuinţă, oameni dragi şi rugăciune!

Spune-ţi-mi vă rog şi mie: ce e rău şi ce e bine?

 .

De păcatului îi sunt gazdă n-are rost să meditez,

Orice alegere aş face ea mă poartă-n sens invers.

Mintea trebuie să-mi fie ancorată în Scripturi,

Prin credinţă umblă teferi credincioşii Domnului.

 .

Mă proştern în rugăciune stăruind în faţa Ta:

“Tată bun arată-mi calea, pregăteşte-mi inima,

Să privesc atent la Isus, să urmez doar paşii Lui,

Iar răscrucea îndoielii s-o confrunt Cuvântului”.

.

Crucea-n spate şi o urmă… lăsăm dâre fiecare;

Cum ales-am urma spune, ea spre cer conduce oare?

De pe drum la vreo răscruce urma pleacă dispărută,

E alegerea din viață ce n-a fost bine făcută.

.

Pune-ţi viaţa-n rânduială înaintea Domnului,

Doar aşa afla-vei harul cunoştinţei binelui.

Până atunci pășim agale lăsând urme de pământ,

La răscruci bătătorite, calea-ngustă alegând.